Thursday, October 23, 2008

Cadangan Kajian Harga Minyak Setiap 14 Hari

Cadangan agar Kerajaan menetapkan satu mekanisme baru untuk mengira dan menilai harga pasaran minyak domestik setiap 14 hari dilihat wajar untuk dilaksanakan. Ini dapat memastikan penurunan harga minyak mentah global dapat dinikmati dengan kadar lebih cepat.
Ini juga memandangkan mekanisme penilaian semula harga pasaran minyak setiap 20 haribulan jelas tidak boleh duguna pakai lagi kerana ia tidak memberi reaksi pantas terhadap pasaran minyak mentah global.

3 comments:

Minda Insan said...

Bagus kalu minyak turun...nak tanya cucu buluh betong ni..bawa kereta ker naik LRT...

CuCu BuLuH BeToNg said...

Sebenarnya,harga minyak sememangnya akan memberi kesan langsung kepada pengguna-pengguna kenderaan sama ada yang menunggang motorsikal atau kereta. Namun, pengguna LRT pun turut akan menerima tempias kenaikan ini. Justeru, tidak timbul la masalah bawa kete atau naik LRT sebab harga minyak sememangnya memberi kesan yang besar kepadakita sebagai pengguna.

Minda Insan said...

Bagus jawapan yang bernas. Cuma sekarang minyak dah turun tapi harga barang masih tak turun-turun. Bagaimanakah langkah2 yang wajar pihak kerajaan lakukan ,mengikut pandangan or [pendapat peribadi"cucu buluh Betong" ??

www.mindaaktif.blogspot.com